تولید هزاران مقاله جعلی با هوش مصنوعی-راهبرد معاصر

تولید هزاران مقاله جعلی با هوش مصنوعی

مدرس دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: هزاران مقاله جعلی وجود دارد که توسط هوش مصنوعی تولید شده است، اما همان گونه که با هوش مصنوعی امکان تهیه مقاله وجود دارد نرم افزار‌های مختلفی هم برای شناسایی این مقالات وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ لیلا داوودی ثانی ضمن اشاره به فرهنگ سازی پژوهشگران و دانشجویان برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله‌ها افزود: استادان دانشگاه باید این موضوع را به دانشجویان خود اطلاع دهند و استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی برای تولید مقالات را به آنان یادآور شوند.

وی ادامه داد:موضوع حق مولف و کپی رایت در تهیه مقالات علمی از گذشته تاکنون بسیار مورد توجه بوده است و اکنون نیز با استفاده از هوش مصنوعی، بر این موضوع با دقت، قدرت و هوشمندی بیشتری توجه می‌شود به گونه‌ای که تمام منابع مورد استناد برای مقالات قابل راستی آزمایی است.

این مدرس کامپیوتر اظهار کرد:همچنین افراد متخصص در حوزه‌های تخصصی با دقت در چینش و استفاده از نوع کلمات در محتوای تولید شده می‌توانند آن را ارزیابی کنند و برای آنان استفاده از هوش مصنوعی در تهیه مقالات به راحتی قابل تشخیص است.

داوودی افزود:باید از هوش مصنوعی برای ایده یابی و به دست آوردن زوایای متفاوت نسبت به موضوع و به عنوان یک دستیار تخصصی کمک و راهنمایی گرفت و پیشنهادات دریافت شده را بررسی نهایی کرد تا در نهایت نیز با تحقیق و تفکر، نتایج به دست آمده مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی می‌تواند در تهیه ایده‌های خلاقانه، یاری رسان باشد و با توجه به این که هوش مصنوعی بر پایه وب معنا و مفهومی همراه با درک و استنتاج نسبت به مطالب عمل می‌کند می‌تواند موثر و اثربخش باشد.

این مدرس دانشگاه گفت: برخی از افراد در مقابل تغییرات مقاومت نشان می‌دهند ولی خوشبختانه در محیط‌های علمی استادان و دانشجویان نسبت به استفاده از هوش مصنوعی و کاربرد‌های تخصصی آن، در حال فعالیت و تهیه مقالات و پایان نامه‌های علمی هستند.

داوودی افزود: از سوی دیگر اگر با روش‌های سنتی بخواهیم در مسیر علمی قدم برداریم، نمی‌توانیم دانش هوش مصنوعی را رونق دهیم و این در حالی است که تا چند سال آینده هوش مصنوعی بسیاری از حوزه‌ها و به خصوص آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشورمان را تحت تاثیر و تحول قرار خواهد داد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده