به گزارش راهبرد معاصر؛ لیلا داوودی ثانی ضمن اشاره به فرهنگ سازی پژوهشگران و دانشجویان برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقالهها افزود: استادان دانشگاه باید این موضوع را به دانشجویان خود اطلاع دهند و استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی برای تولید مقالات را به آنان یادآور شوند.
وی ادامه داد:موضوع حق مولف و کپی رایت در تهیه مقالات علمی از گذشته تاکنون بسیار مورد توجه بوده است و اکنون نیز با استفاده از هوش مصنوعی، بر این موضوع با دقت، قدرت و هوشمندی بیشتری توجه میشود به گونهای که تمام منابع مورد استناد برای مقالات قابل راستی آزمایی است.
این مدرس کامپیوتر اظهار کرد:همچنین افراد متخصص در حوزههای تخصصی با دقت در چینش و استفاده از نوع کلمات در محتوای تولید شده میتوانند آن را ارزیابی کنند و برای آنان استفاده از هوش مصنوعی در تهیه مقالات به راحتی قابل تشخیص است.
داوودی افزود:باید از هوش مصنوعی برای ایده یابی و به دست آوردن زوایای متفاوت نسبت به موضوع و به عنوان یک دستیار تخصصی کمک و راهنمایی گرفت و پیشنهادات دریافت شده را بررسی نهایی کرد تا در نهایت نیز با تحقیق و تفکر، نتایج به دست آمده مورد استفاده قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هوش مصنوعی میتواند در تهیه ایدههای خلاقانه، یاری رسان باشد و با توجه به این که هوش مصنوعی بر پایه وب معنا و مفهومی همراه با درک و استنتاج نسبت به مطالب عمل میکند میتواند موثر و اثربخش باشد.
این مدرس دانشگاه گفت: برخی از افراد در مقابل تغییرات مقاومت نشان میدهند ولی خوشبختانه در محیطهای علمی استادان و دانشجویان نسبت به استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای تخصصی آن، در حال فعالیت و تهیه مقالات و پایان نامههای علمی هستند.
داوودی افزود: از سوی دیگر اگر با روشهای سنتی بخواهیم در مسیر علمی قدم برداریم، نمیتوانیم دانش هوش مصنوعی را رونق دهیم و این در حالی است که تا چند سال آینده هوش مصنوعی بسیاری از حوزهها و به خصوص آموزش در مدارس و دانشگاههای کشورمان را تحت تاثیر و تحول قرار خواهد داد. / ایرنا